Σχεδιασμός Ιστοσελίδων – Tips

Σχεδιασμός Ιστοσελίδων – Tips

Σχεδιασμός Ιστοσελίδων – Tips

Η πρώτη εντύπωση που δίνει η ιστοσελίδα σας στους επισκέπτες της είναι πολύ σημαντική και όταν μία ιστοσελίδα δεν τηρεί κάποιους βασικούς κανόνες σχεδιασμού, τότε είναι αρκετά πιθανό αντί να ελκύει, να τους αποτρέπει από το να την επισκεφθούν και να παραμείνουν σε αυτήν. Στη συνέχεια θα δούμε μερικές βασικές αρχές που κάθε ιστοσελίδα θα πρέπει να τηρεί όσον αφορά τη δομή, την εμφάνιση και τη λειτουργικότητά της.

1.Πλοήγηση

Από τα πιο σημαντικά κομμάτια στο site σας, είναι η πλοήγηση. Το μενού με τις σελίδες και τους συνδέσμους (links) πρέπει να είναι ξεκάθαρο και απόλυτα κατανοητό σε κάθε επισκέπτη. Η πιο σωστή θέση για το μενού είναι στην κορυφή της σελίδας και είναι καλό να παρουσιάζει όλες τις σημαντικές σελίδες και links του site σας, ώστε ο επισκέπτης να μπορεί να πλοηγηθεί από την αρχική σελίδα παντού στο site, με ένα click.

2.Εταιρική Ταυτότητα (λογότυπο)

Το πιθανότερο είναι η εταιρία σας να χρησιμοποιεί διακριτικό λογότυπο (logo), το οποίο αποτελείται από συγκεκριμένα χρώματα. Χρησιμοποιήστε αυτά τα χρώματα στην ιστοσελίδα σας, ώστε ο επισκέπτης να συνδέει το brand με την εμφάνιση του site. Το λογότυπο θα πρέπει να υπάρχει σε όλες τις σελίδες, σε εμφανές σημείο (συνήθως πάνω αριστερά), ενώ μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα χρώματά του σε συγκεκριμένα σημεία του site σας, όπως στο χρώμα των τίτλων ή στο αρχικό μενού.

3.Αρχική Σελίδα (Homepage)

Η κεντρική σελίδα είναι το σημαντικότερο σημείο ενός site. Είναι απαραίτητο οι επισκέπτες να αντιλαμβάνονται αμέσως σε τι εξυπηρετεί η ιστοσελίδα. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες και τα προϊόντα θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα και σε σωστή σειρά, ενώ οποιαδήποτε προσφορά ή σημαντικό νέο θα πρέπει να εμφανίζεται στην κεντρική σελίδα.

4.Περιεχόμενο ιστοσελίδας

Φροντίσετε να διατίθενται αναλυτικές πληροφορίες και χαρακτηριστικά για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που παρέχετε στην σελίδα σας, ώστε να προκαλέσετε το ενδιαφέρον του πελάτη και να τον ωθήσετε να προβεί σε επικοινωνία ή παραγγελία. Αν η σελίδα σας είναι ηλεκτρονικό κατάστημα, τότε είναι απαραίτητο να παρουσιάζετε με λεπτομέρεια τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε και να παρέχετε στον πελάτη τη σιγουριά και την ασφάλεια ώστε να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική του αγορά. Αποφύγετε τα μακροσκελή κείμενα, καθώς μπορούν να αποτρέψουν τον επισκέπτη από την ανάγνωση. Εναλλακτική λύση αποτελεί η διάσπαση του περιεχομένου σε περισσότερες σελίδες.

5.Ανανέωση Περιεχομένου

Αν διατηρείτε μία στατική σελίδα με το ίδιο κείμενο για πολύ καιρό, είναι σίγουρο ότι αυτή η έλλειψη ανανέωσης θα αποτρέψει τους χρήστες από το να την επισκεφθούν. Οι πληροφορίες είναι απαραίτητο να ανανεώνονται συχνά και οι επισκέπτες να ειδοποιούνται για το νέο περιεχόμενο. Ένας πολύ καλός τρόπος λοιπόν για να επαναφέρετε αλλά και να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στην σελίδα σας, είναι η δημιουργία ιστολογίου (blog), η χρήση υπηρεσίας ενημερώσεων (newsletters) αλλά και η παρουσία της εταιρίας σας σε διάφορα Social Networks (facebook, twitter…).

6.SEO

SEO σημαίνει Search Engine Optimization και περιγράφει τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να βελτιώσετε την “σχέση” ανάμεσα στις διάφορες μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing κ.α.) και την ιστοσελίδα σας. Οι μηχανές αναζήτησης περνούν από κάθε site και σαρώνουν το περιεχόμενο τους (κείμενο), δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον τίτλο και την περιγραφή κάθε σελίδας. Εισάγοντας κείμενο και λέξεις-κλειδιά (keywords) σχετικά με το περιεχόμενο του site, αντί εικόνων, βοηθάτε τις μηχανές αναζήτησης να συσχετίσουν το site σας με τις αναζητήσεις των χρηστών. Είναι πολύ σημαντική η χρήση σωστών keywords στις διαφημιστικές καμπάνιες που ενδεχομένως “τρέχετε”.

7.Χρώματα

Η σωστή χρήση των χρωμάτων είναι πάρα πολύ σημαντική για το site σας. Είναι απαραίτητο για τον επισκέπτη να έχει τη δυνατότητα να διαβάζει τα κείμενα αλλά και να βλέπει τα διάφορα στοιχεία του site χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Τα έντονα χρώματα, είναι πολύ πιθανό να αποτρέπουν τους επισκέπτες από το να παραμείνουν στη σελίδα σας. Ένα κόκκινο κείμενο σε κίτρινο φόντο για παράδειγμα, είναι δύσκολο στην ανάγνωση. Προτείνεται η χρήση λευκού φόντου ή απαλών γκρι αποχρώσεων με μαύρα ή σκούρα γκρι γράμματα.

8.Επικοινωνία

Οι τρόποι επικοινωνίας θα πρέπει να είναι αρκετοί και να εμφανίζονται ξεκάθαρα στο site, ώστε να μπορεί o επισκέπτης να επιλέξει αυτόν που τον εξυπηρετεί καλύτερα (τηλέφωνο, email, livechat κτλ). Στο αρχικό μενού της σελίδας σας και ενδεχομένως στο κάτω μέρος της (footer), μπορείτε να συμπεριλάβετε ένα link προς τη σελίδα επικοινωνίας, στην οποία θα παρέχετε στον επισκέπτη διευθύνσεις, τηλέφωνα, email αλλά και μία σύντομη φόρμα για άμεση επικοινωνία.

9.Μουσική

Όσο και αν σας αρέσει η μουσική, δεν αποτελεί την πλέον κατάλληλη προσθήκη για μία ιστοσελίδα. Πολύ συχνά οι επισκέπτες κλείνουν σελίδες στις οποίες αναπαράγεται αυτόματα μουσική, με το που ολοκληρωθεί η φόρτωσή τους. Αν παρ’ όλα αυτά επιθυμείτε να αναπαράγεται μουσική, σας προτείνουμε να είναι απαλή και να είναι εύκολο  στον επισκέπτη να την απενεργοποιήσει ή να τη χαμηλώσει.

10.Links

Σε περίπτωση που στο site σας περιλαμβάνονται σύνδεσμοι προς άλλες ιστοσελίδες, ενεργοποιήστε τη ρύθμιση που επιτρέπει την φόρτωσή τους σε νέο παράθυρο και όχι στο ίδιο. Με αυτόν τον τρόπο, ακόμα και αν ο επισκέπτης σας επισκεφθεί τον σύνδεσμο, η δική σας σελίδα θα παραμείνει ανοιχτή αυξάνοντας τις πιθανότητες επιστροφής του για πλοήγηση στο  site σας.

Share

Related Posts