Τι είναι το Google Ads;
Το Google Ads (παλαιότερα Google AdWords) είναι η διαφημιστική πλατφόρμα της πασίγνωστης μηχανής αναζήτησης Google. Ξεκίνησε πιλοτικά την λειτουργία των διαφημίσεων πριν 20 χρόνια, μια παγκόσμια καινοτομία για την εποχή. O διαφημιζόμενος εμφανίζεται ΜΟΝΟ σε κάθε σχετική αναζήτηση του χρήστη με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του και να πληρώνει ανά CLICK. Οι διαφημίσεις με Google Adwords δίνουν τη δυνατότητα να προβάλεις προϊόντα ή υπηρεσίες την στιγμή που κάποιος ψάχνει κάτι στη Google.
Σήμερα, χιλιάδες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το Google Ads για να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες στους στην Αναζήτηση Google, στο YouTube και σε άλλους ιστοτόπους. Επίσης, το Google Ads δίνει στους διαφημιζόμενους τη δυνατότητα να επιλέγουν συγκεκριμένους στόχους για τις διαφημίσεις τους, για παράδειγμα αύξηση τηλεφωνικών κλήσεων ή επισκέψεων στον ιστότοπο. Με έναν λογαριασμό Google Ads, οι διαφημιζόμενοι μπορούν να προσαρμόζουν τους προϋπολογισμούς και τη στόχευσή τους, καθώς και να ξεκινούν ή να διακόπτουν τις διαφημίσεις τους ανά πάσα στιγμή.
Βασικοί τύποι Διαφημίσεων Google
- Καμπάνιες για το Δίκτυο αναζήτησης (Search Ads)
Αυτές οι διαφημίσεις, συνήθως σε μορφή κειμένου, μπορούν να εμφανίζονται στις σελίδες αποτελεσμάτων της Αναζήτησης Google, όταν κάποιος χρήστης πραγματοποιεί αναζήτηση για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία παρόμοια με αυτά που προσφέρετε - Καμπάνιες του Δικτύου προβολής (Display Ads)
Αυτές οι διαφημίσεις, συνήθως σε μορφή εικόνας, εμφανίζονται σε ιστοτόπους ή εφαρμογές που επισκέπτονται οι πελάτες σας - Καμπάνιες βίντεο (Youtube Ads)
Αυτές οι διαφημίσεις, συνήθως βίντεο 6 ή 15 δευτερολέπτων, εμφανίζονται αμέσως πριν ή κατά τη διάρκεια του περιεχομένου σας YouTube
Τι είναι η διαφήμιση CPC (κόστος ανά κλικ) ή η διαφήμιση PPC (χρέωση ανά κλικ);
CPC (κόστος ανά κλικ) ή PPC (χρέωση ανά κλικ) σημαίνει ότι πληρώνετε για μια διαφήμιση μόνο αν κάποιος χρήστης κάνει κλικ σε αυτήν.
Άλλα διαφημιστικά μοντέλα:
- Κόστος ανά εμφάνιση: Πληρώνετε μόνο με βάση πόσες φορές εμφανίστηκε η διαφήμισή σας (όχι πόσες φορές έγινε κλικ σε αυτήν)
- Κόστος ανά αφοσίωση: Πληρώνετε όταν ο χρήστης ολοκληρώνει μια προκαθορισμένη ενέργεια αφοσίωσης (για παράδειγμα, αν παρακολουθήσει τη διαφήμιση βίντεό σας)
Πόσο κοστίζει η χρήση του Google Ads;
Το κόστος του Google Ads καθορίζεται από τις ρυθμίσεις του προϋπολογισμού σας. Το Google Ads μπορεί να λειτουργήσει με σχεδόν οποιονδήποτε προϋπολογισμό. Χρεώνεστε μόνο όταν οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τη διαφήμισή σας, για παράδειγμα όταν κάποιος κάνει κλικ για να επισκεφτεί τον ιστότοπό σας ή για να καλέσει την επιχείρησή σας. Με το Google Ads, δεν υπάρχει απαίτηση ελάχιστης δαπάνης ούτε υποχρεωτική διάρκεια σύμβασης. Μπορείτε να διακόψετε τις διαφημίσεις σας ανά πάσα στιγμή. Το κόστος ενός κλικ ή μιας κλήσης, μπορεί να διαφέρει με βάση διάφορους παράγοντες.
Μπορώ να κάνω μόνος μου Google Adwords;
Το Google Adwords δεν είναι επιστήμη, αλλά με την πάροδο του χρόνου τείνει να γίνει. Αν μιλούσαμε το τι γινόταν πριν μια δεκαετία, τα πράγματα σαφώς τότε ήταν πιο απλά. Ο ανταγωνισμός ήταν πολύ πολύ μικρότερος, το κόστος για να βγαίνει ο διαφημιζόμενος στην πρώτη σελίδα με τις πιο ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά το ίδιο χαμηλό (0.05€- 0.10€) και άρα πιο εύκολο να χρησιμοποιήσει κάποιος την διαφημιστική πλατφόρμα της Google. Τα πράγματα όμως έχουν αλλάξει πάρα πολύ σήμερα λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού. Τα eshop έγιναν πολλά περισσότερα, οι διαφημιζόμενοι πλήθυναν, με συνέπεια να αυξηθεί κατά πολύ και το μέσο κόστος ανά κλικ και το Google Ads να γίνει πιο δύσκολο για τον απλό χρήστη.
Θεωρώ βέβαια, ότι όποιος έχει πτυχίο θετικών επιστημών, και έχει πρόσβαση στην ιστοσελίδα του για να ανεβάζει κείμενα μπορεί αν αφιερώσει τον κατάλληλο χρόνο να μάθει και να κάνει μόνος του Google AdWords. Αν όμως πιστεύετε ότι δεν έχετε τις γνώσεις, τον χρόνο ή την άνεση να διαχειριστείτε τα Google Adwords, τότε θα ήταν προτιμότερο να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό, που θα κάνει τον σωστό σχεδιασμό, θα χαράξει την στρατηγική , θα κάνει τη σωστή έρευνα για λέξεις κλειδιά, θα γράψει το σωστό διαφημιστικό μήνυμα , θα παρακολουθεί το budget της κάθε καμπάνιας και ένα σωρό άλλα πράγματα.
Ότι και να αποφασίσετε, να ξέρετε ότι χρειάζεται υπομονή, γνώση, δουλειά και μεράκι για να πετύχετε το στόχο σας.